Russia 24

Description

Russia-24 (Россия-24) is a state-owned Russian-language news channel from Russia. It covers major national and international events as well as focuses on domestic issues. It is owned by VGTRK.


The broadcast began January 1, 2007 in Russia, February 7 - on the West Coast of the United States, May 19, 2008 - in Serbia, October 9, 2008 - in Kyrgyzstan. VGTRK Crimea started broadcasting on March 10, 2014.


The editor-in-chief of the channel is Evgeny Bekasov.


The channel aspires to give a broad and impartial  outline of life in all of Russia’s regions from its European exclave of Kaliningrad to Vladivostok in the Far East.


The channel was named Vesti until 1 January 2010, when the public-owned VGTRK rebranded its channels.


The channel is banned in Ukraine.

Share This News