Sky news Arabia

Description

Sky News Arabia is an Arabic 24-hour rolling news channel broadcast mainly in the Middle East and North Africa. It is a joint venture between UK-based Sky Group and Abu Dhabi Media Investment Corporation (ADMIC), owned by Mansour bin Zayed Al Nahyan, a member of the Abu Dhabi Emirate ruling family. The channel uses Sky News brand and was launched on 6 May 2012.

The channel is based in Abu Dhabi's twofour54 media zone and has a network of bureaux across MENA, along with offices in London and Washington, DC. It also shares access to Sky News' wider international bureaux network.


Sky News Arabia claims a commitment to independent reporting and avoiding partisan programming.  A six-person editorial advisory committee exercises oversight over the network's editorial output. 

Sky News Arabia is broadcast to more than 50 million households in the MENA region on satellite and cable providers, as well as over the internet and mobile apps. It is available free-to-air on Nilesat 201ArabsatHot Bird and Astra. 

It is available in the United StatesCanada, South America, Australia and New Zealand through myTV's platform.  It is also available to watch on Sky channel 788 in the United Kingdom and Ireland.

Share This News